Werken bij Modality
Ontmoet Kelly
Onze razende reporter Kelly bewaakt de klanttevredenheid
Deze keer een interview in de ik-vorm, omdat het toch een beetje akward voelde om over jezelf te schrijven in de derde persoon. Mijn naam is Kelly en als Modality’s razende reporter zorg ik onder andere voor alle artikelen op de website, de berichten op LinkedIn, de nieuwsbrieven en ook val ik onze klanten lastig met een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek.
Oude liefde roest niet
Met officiële titel Marketing Manager & Customer Care probeer ik klanten zo goed mogelijk te informeren over nieuwe ontwikkelingen binnen Modality. Door het afnemen van persoonlijke klantinterviews en met behulp van onze jaarlijkse enquête breng ik in kaart hoe we onze producten en diensten volgens onze klanten nog verder kunnen verbeteren. Zo’n 18 jaar geleden ben ik door een vakantiebaantje eigenlijk per ongeluk in de logistieke/maritieme sector terechtgekomen. Na het afronden van mijn marketingstudie, ben ik bij ditzelfde scheepvaartbedrijf blijven hangen. De directie vond het belangrijk me eerst operationele ervaring op te laten doen en zo ben ik als planner gestart. Binnen een aantal jaar leerde ik de operationele processen en het vakjargon kennen (ik dacht dat met de loods een warehouse werd bedoeld en snapte niet waarom binnenkomende zeeschepen zich bij een magazijn moesten melden :S). Toen was ik klaar om mijn marketingkennis in de logistieke praktijk te gaan toepassen. Tijdens een rebrandingsproject kwam ik opnieuw in aanraking met een oude liefde; mijn liefde voor schrijven. Ik kwam tot de ontdekking dat geschreven tekst een nieuwe belangrijke rol ging spelen nu de komst van online marketing ervoor had gezorgd dat bedrijven naast goede websites, ook blogartikelen, opiniestukken, e-mailmarketing, social media posts en dergelijke nodig hadden als manieren om hun expertise naar buiten uit te dragen. Ook zag ik dat je over kennis van de logistieke en maritieme branche moest beschikken wilde je goede, geloofwaardige teksten kunnen schrijven en dat dit niet zomaar voor iedereen was weggelegd. Dat er bovendien nog maar weinig logistieke bedrijven waren die online marketing hadden omarmd, zette me ruim vijf jaar geleden aan het denken.
Kelly (ik dus):
"Modality heeft een sterke bedrijfscultuur die gekenmerkt wordt door veel collegialiteit en er heerst veel rust. De vrijheid die je krijgt om zelf je werkzaamheden in te richten en initiatief te nemen maakt voor mij dat ik de ideale combinatie tussen ondernemen en werken in loondienst gevonden heb. "
Change of plans
De kansen die ik zag binnen de markt, plus de ondernemersgenen die me door beide ouders (en grootouders) meegegeven zijn, zorgden ervoor dat ik besloot mijn eigen marketingbureau voor de maritieme sector te beginnen. Elias introduceerde collega Lisette en mij bij Jan en Evert en zo kwam het dat we ook voor Modality de eerste nieuwsbrieven en artikelen mochten publiceren en de LinkedIn-pagina nieuw leven mochten inblazen. Dat liep eigenlijk al een aantal jaar prima en zelf was ik ervan overtuigd tot in einde der dagen te blijven ondernemen, totdat een kopje koffie met Jan eind 2021 een vrij abrupt einde aan die plannen bracht. Het mooie van werken als zelfstandige is dat je bij veel bedrijven een kijkje in de keuken mag nemen. Echter werk je meestal ergens maar tijdelijk aan een opdracht en heb je ook maar beperkt invloed op het resultaat. Bovendien miste ik het, vooral na de Coronajaren, om weer onderdeel uit te maken van een team. Jan en Evert hadden intussen de eerste positieve effecten van de marketingactiviteiten ervaren en na lang lobbyen konden we hen zelfs overtuigen het logo en de huisstijl een nieuwe frisse uitstraling te geven 😉. En zo kwam het dat er eind 2021 een mooie match ontstond en ik besloot volledig in dienst van Modality te gaan werken en de andere opdrachten ofwel af te ronden of over te dragen. Een beslissing die heel goed uit bleek te pakken 😊.